Jumaat, 12 Mac 2010

Keimanan Dan Ketaqwaan kepada Yang Maha Esa...


Para sahabat Rasulullah mempunyai keimanan dan ketaqwaan yg tinggi kpd Allah... Mmg terlalu jauh bezanya dengan kita
Manusia mmg pelupa...bila ditimpa ujian dari Allah baru la nak ingat Allah setiap waktu..
Waktu senang kdg2 ingat dan kdg lupa...lalainya diri kta ni...
Sukar bagi kita nak meletakkan Allah yg teratas dlm setiap perbuatan kita walaupun kita hanya sekadar bernafas di atas muka bumi ini...
Tapi perlu berusaha utk menghadirkan Allah dalam setiap detik kehidupan kita...
Sebab tu perlunya sahabat2 untuk mengingatkan diri kita ttg hakikat penciptaan kita...
Allah dah berfirman ...dalam Surah al- 'Asr
Demi masa..Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian
Kecuali orang2 yang beriman dan beramal soleh
saling berpesan dengan kebenaran dan saling berpesan dengan kesabaran...

Sahabat...
Jika hari ini kita terlalu gembira..
Sedarkanlah aku dengan amaran2 Allah
Jika hari ini aku bersedih tanpa kata
Pujuklah aku dengan tarbiyah pencipta
Jika aku lemah dan tak berdaya
Ingatkanlah aku akan kehebatan syurga..

Ya Allah satukan lah hati kami dalam menggapai redha dan maghfirahmu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan