Ahad, 1 November 2009

JiKa AkU jAtUh HaTi


Bismillahirrahmanirahim....


Ya Allah jika aku jatuh cinta

cintaknlh aku pada seseorang

yang melabuhkan cintanya padaMu,

agar bertambah kekuatan ku untuk

mencintaiMu....


Ya Muhaimin jika aku jatuh hati

izinkanlh aku menyentuh hati

seseorang yg hatinya tertaut padaMu

agar tidak terjatuh aku

ke dalam jurang cinta nafsu...


Ya Rabbana jika aku jatuh hati

jagalah hatiku padanya

agar tidak berpaling daripada hatiMu


Ya Rabbul Izzati jika aku rindu

rindukanlh aku pada seseorang

yang merindui shahid di jalanMU


Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMU

janganlah kenikmatan itu

melebihi kenikmatan indahnya

bermunajat di sepertiga malam terakhirMu


Ya Allah jika aku jatuh hati

pada kekasihMu

jangan biar aku tertatih dan terjatuh

dalam perjalanan panjang menyeru

manusia kepadaMu...


Ya Allah jika Kau halalkan aku

merindui kekasihMu

jangan biarkan aku melampaui batas

sehingga melupakan aku pada cinta hakiki

dan rindu abadi hanya kepadaMu...


Amin Ya Rabbal Alamin...















Post Options
Labels for this post:
e.g. scooters, holidays, autumn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan